perjantai 17. syyskuuta 2010

Kampin pippuri, Helsinki, 15.7.

MANU: Amerikan vegaanitaivaasta on sitten palattu. Lasku kammottavan helteiseen Helsinkiin voisi olla pehmeämpikin.

On torstai, toinen päivä paluumme jälkeen. Minulla ja 5-vuotiaalla pojallani on aikaa tapettavana ennen kuin lähdemme Vantaalle katsomaan Hongan räpellystä euro-ottelussaan. Otson tekee mieli ranskalaisia perunoita. Hyvä on, rautatieaseman lähellä, Aikataloa vastapäätä on ainakin falafelravintola Kampin pippuri.

Kampin pippurista on nyt huonoja ja keskinkertaisia uutisia.
Keskinkertaiset ensin: falafelpullat lohkoperunoilla on falafelpullat lohkoperunoilla. En usko, että erottaisin sinänsä ihan hyviä pullia, pakaste-lohkiksia ja tomaatti-kurkku-kaali –salaattia sokkotestissä mistään muusta falafelpaikasta. Toisin sanoen tämä on ihan hyvää käyttösafkaa, muttei totisesti muuta.

Sitten ne huonot uutiset. Tilaan annokseni huolelliseti 1) ilman salaatinkastiketta, jossa on maitoa ja 2) ilman jogurttikastiketta. Myyjä-kokki vaikuttaa ymmärtävän tilaukseni.

Kun annos tulee, siinä on molempia kastikkeita.

Nyt olen anteeksiantamattoman lepsu. Hämmästyn niin suuresti (muistakaa, olen viettänyt kolme viikkoa vegaanien taivaassa!), että en mene valittamaan. Syön ne kohdat, missä ei ole kastikkeita. Ärsyttää. En tätä kirjoittaessakaan ymmärrä, miksen sanonut myyjälle mitään. Vaikka kai noin simppelin toiveen voisi saada kerralla oikeinkin.

Suositellaanko vegaaneille: Ei tämän perusteella.
Ateneuminkuja 2 A
00100 Helsinki
Ma-to 10-22
Pe-La 10-05
Su 10-22
http://www.kampinpippuri.fi/

1 kommentti:

  1. Hei...Minun nimi on cem gulnar...ja olen töissä kampin pippuri aikatalossa tasan vuosi...vuosi sitten omistaja vaihdoi siällä ja sen jälkeen asiat muutunut tosi paljon...olen ammitilainen.15 vuotta ravintola alalla.paikka on puhdas ja ruat ovat hyviä...tervetuloa uudestaan

    VastaaPoista